לעומת הדיאטות שונות שמטרתן העיקרית היא ירידה במשקל, הדיאטה הים תיכונית אף כי אין לה מטרה מוצהרת, הוכחה על ידי מחקרים מבוקרים כבריאה וכמונעת מחלת לב. מחקר נוסף פורסם בכתב העת British Medical Journal בדצמבר 2014 במהלכו עקבו החוקרים אחרי הרגלי תזונה של 4676 אחיות בתי חולים בארה"ב. החוקרים בדקו סמן להזדקנות תאים בגוף האחיות- הנקרא טלומר. הטלומרים נמצאים בקצוות הכרומוזומים בתאי גופנו ומגנים על שלמות הכרמוזום. תאים מזדקנים הכרומוזומים בהם נפגמים והדבר מוביל למות התא. ככל שהטלומר ארוך יותר ההגנה על הכרומוזום טובה יותר, וכך קצב ההזדקנות של התא איטי יותר. תוצאות המחקר הראו שככל שמרכיבי התזונה הים תיכונית היו רבים יותר בתזונתן של הנבדקות, הטלומרים היו ארוכים יותר. מכאן הסיקו כי מרכיבי התזונה הים תיכונית תורמים לעיכוב ההזדקנות. החוקרים לא מצאו מרכיב אחד בתזונה הים תיכונית שגורם לתופעה, הם סבורים כי השילוב של כל המרכיבים תורם לשיפור הבריאותי.