מעקב ארוך טווח אחר יתרונות בריאותיים של דיאטות פופולריות מראה תוצאות מאכזבות:

המחקר שפורסם בכתב העת:Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes בנובמבר 2014 השווה תוצאות של דיאטות פופולריות: אטקינס, סאוט ביץ שומרי משקל ו ZONE. החוקרים מצאו ירידה מתונה במשקלם של מאמצי הדיאטות הללו במהלך השנה הראשונה אולם הישג זה נעלם במהלך השנה השנייה. השוואה של הדיאטות זו לזו הראתה ירידת משקל מתונה ודומה(3-7 קג) בכולן בשנה הראשונה, עם איבוד חלקי לפחות של הישג זה בשנה השנייה. הדיאטה של שומרי משקל גרמה לירידת משקל משמעותית יותר מהאחרות בשנה הראשונה. לא היה הבדל בין הדיאטות הללו מבחינת איזון גורמי סיכון לטרשת עורקים ומחלת לב (כולסטרול, לחץ דם גבוה ורמת סוכר בדם).

לסיכום: סוג הדיאטה פחות חשוב- חשוב להפחית את כמות הקלוריות הנצרכות, וחשוב- להתמיד בדיאטה למשך שנים- חוסר ההתמדה הוא עקב אכילס של הדיאטות השונות.