שני, נובמבר 19, 2018

לוגו - קרדיולוגיה מהלב

גודל גופן: +

לרדת במשקל

לאבד משקל

משקל הגוף נקבע עלי ידי מאזן בין הקלוריות הנקלטות מהמזון לקלוריות הנצרכות לשם קיום. דיאטות אופנתיות יכולות להבטיח כי הימנעות מפחמימות או אכילת שוקולד בלבד תגרום להשלת הקילוגרמים המיותרים. האמת היא שכדי לרדת במשקל יש לצרוך ("לשרוף") יותר קלוריות מאשר קולטים מהמזון. ניתן להשיג זאת על ידי הפחתת קלוריות ממזון והגדלת קלוריות "נשרפות" בפעילות גופנית.

כל תכנית דיאטה המבוססת על המשוואה הזו תביא לירידה במשקל. ככל שהפער בין קליטת קלוריות לשריפת קלוריות גדול יותר (לטובת שריפת קלוריות כמובן) הירידה במשקל תהיה מהירה יותר.

לאחר שמושגת הירידה הרצויה במשקל- יש אתגר קשה אף יותר: לשמור על המשקל החדש לאורך שנים. המפתח להצלחה הוא מחויבת לביצוע שינויים קבועים בהרגלי חיים: תזונה ופעילות גופנית.

בנוגע לירידה במשקל, אין מחסור בתוכניות דיאטה. באופן כללי כדאי להיזהר מדיאטות בזק הן בדרך כלל מבוססות על יצירת מצב זמני של תת תזונה ולכן פחות בריאות. עדיפה דיאטה מאוזנת שתבטיח ירידה מתונה יותר במשקל וגם תיתן כלים לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. לכן כאשר בוחרים דיאטה יש לברר:

• האם היא כוללת מזונות שונים מקבוצות המזון העיקריות: פירות, הירקות, דגנים, מוצרי חלב דלי שומן, מקורות חלבון רזים ואגוזים?

• האם היא כוללת מזונות שאתם אוהבים ושהיית נהנים לאכול כל חיים - לא רק למספר שבועות או חודשים?

• האם ניתן להשיג בקלות מוצרי מזון אלה?

• האם הדיאטה מתאימה לאורח החיים ולתקציב?

• האם התכנית כוללת גם פעילות גופנית סדירה?

אם התשובה לכל השאלות האלה היא "כן" הרי שהדיאטה טובה.

עד כאן בנוגע לבחירת הדיאטה שתפחית את הקלוריות הנקלטות. הצד שני של המשוואה הוא צריכת הקלוריות. זאת ניתן להשיג על ידי פעילות גופנית.

למרות שאנשים נוטים לרוב להתמקד בדיאטה כשהם מנסים לרדת במשקל, פעילות גופנית היא מרכיב חיוני של תכנית לירידה במשקל.

לא משנה סוג הפעילות הגופנית, יש לבצע אותה באופן קבוע. ראה המלצות בנוגע לפעילות גופנית.

במצב קיצוני של השמנה המוגדר כהשמנה חולנית לעיתים שוקלים ניתוח שמטרתו לגרום לירידה במשקל. הניתוח עשוי בהחלט לעזור, אך הוא כאמור מיועד רק לסובלים מהשמנה חולנית, במיוחד אם יש בנוסף תחלואה הקשורה במשקל למשל סכרת.

כמובן שגם ניתוח לא פותר מהצורך לשנות הרגלי חיים של תזונה ופעילות גופנית בכדי לשמור על המשקל החדש לאורך שנים.

רבכדור Polypill
הנחיות לבדיקות סקר במבוגרים

מאמרים קשורים

 

תגובות

עדיין לא נרשמה תגובה. אתם מוזמנים להיות הראשונים
Default Blogger
כבר רשום? כניסה
Guest
שני, 19 נובמבר 2018

Captcha Image

/heart-disesase/arrhythmias?task=captcha.generate&no_html=1&tmpl=component&id=1110646

קביעת תורים

קביעת תורים למרפאה
במודיעין וגבעת שמואל
   
או בטלפון 053-9956140

מרפאה במודיעין: 077-8015555
מרפאה בגבעת שמואל: 03-6201055


לזימון תורים פרטיים

ולחוות דעת רפואית משפטית 

053-9956392


אם זהו ביקורך הראשון במרפאה נא להביא במידה ויש:

  • תרשים אקג
  • סיכום בדיקות (מאמץ, אקו, מיפוי וכו)
  • סיכום אשפוז

מניעת מחלות לבמכבי

מבטחי מכבי יכולים לקבוע תור דרך מוקד מכבי ללא הפסקה: 3555* או 1700-50-53-53 או דרך מכבי באינטרנט

רישום לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים על מאמרים וחדשות בתחום.